Prawo do odstąpienia od umowy
Data publikacji:
Odstąpienie od umowy, rozwiązanie umowy (dotyczy sprzedaży B2B)
- W przypadku wykonania przez Sprzedającego umowy jedynie w części, Kupujący może odstąpić od umowy jedynie co do jej niewykonanej części.
- Sprzedający może odstąpić od umowy w przypadku braku zapłaty przez Kupującego całości lub części ceny za towar.
- Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w nieprzekraczalnym terminie 14 dni liczonym od dnia wydania rzeczy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie do Sprzedającego oświadczenia przed jego upływem. Prawo to dotyczy jedynie sprzedaży konsumenckiej.
- Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w pełni kompletny, a sam produkt oraz akcesoria będą nieuszkodzone oraz nie będą nosiły śladów użytkowania, świadczącym o innym wykorzystaniu produktu niż tylko do celów jego sprawdzenia. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, zwracany towar należy odesłać na własny koszt na adres siedziby Sprzedającego. Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz numer konta do zwrotu zapłaty.
- W ciągu 2 dni roboczych od otrzymania towaru Sprzedający dokona sprawdzenia produktu. Jeżeli towar spełnia wymagania wymienione w pkt. 4 niniejszego paragrafu, zostanie wystawiona faktura korygująca. Po otrzymaniu podpisanej faktury korygującej Sprzedający dokona zwrotu zapłaty na wskazane konto Kupującego.